pátek 22. listopadu 2013

Rodičovská schůzka...

ve čtvrtek padlo další poprvé.
Poprvé jsem se s mírnou trémou vtěsnala do lavice o několik čísel menší a konečně mohla na vlastní kůži prožít tu zvláštní atmosféru.
Na jednu stranu jsem byla příjemně překvapena spoustou pomůcek a vychytávek, které nám paní učitelka předvedla, na stranu druhou jsem se nemohla zbavit pocitu strnulosti, řádu, poslušnosti...
Asi jsem měkouš, nějak naivně jsem doufala, že se to od našich mladých let posunulo víc směrem ke škole hrou. Zvlášť u prvňáčků. Já vím, že řád a kázeň jsou potřeba, jenže stále naivně věřím v sílu přirozené autority, ve schopnost zaujmout, strhnout... Než v razítkování smajlíků, mračounů, čertů...
Nějak netuším k čemu je dobré poměřovat se kolik já mám smajlíků, kolik jich má Honza a jestli jich mám víc než Michalka. Proč je vůbec dobré se poměřovat, kdo co umí nejlíp/nejhůř.
Evidentně s tím mám větší problém než Vojta, ten to neřeší, vesele nosí smajlíky, jedničky, pochvaly. Je to vzorňák, zbožňuje paní učitelku a udělal by, co by jí na očích viděl. To Majda bude jinčí kafe (už teď mám osypky).
Před týdnem přišel celej veselej a ptá se: "Mami, co kdybych vyzkoušel jaký to je dostat mračouna?"
První, co mě napadlo, bylo, ať to zkusí.
Jenže pak mi došlo, že musím působit výchovně a neshazovat autoritu paní učitelky, ať už s jejími metodami souhlasím či úplně ne.

Musím Vojtu veřejně pochválit - překvapivě docela hezky píše. Některé tvary jsou horší, ale na takové le, me - je radost se podívat. Moc se mi ulevilo, že úkoly ze psaní nejsou takový boj, jaký jsem očekávala.

5 komentářů:

  1. Emily,gratuluji k šikovnému synkovi.

    OdpovědětVymazat
  2. Úplně chápu, taky jsem si myslela, že se to v 1. třídách změnilo dost všude.. pak slyším, že ne, to poměřování mi připadá šílené. A to jsem dokonce slyšela o situaci, kdy už v první třídě holčička dostala nálepku trojkařky :(. ... Vojtův nápad je skvělý, houby můžu radit, ale zkusit dostat mračouna bych ho nechala, vypadá, že to ustojí :)

    OdpovědětVymazat
  3. A to mě děsí. jenda má odklad a měl by jít do školy..nedovedu si to představit. gratuluji ke smajlíkům:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Emilko, užij si pozitiva první třídy. Po rodičákách v devítce, půjdeš domů pěšky, aby jsi se vydýchala a uklidnila. A že od minulé středy vím o čem píšu ,-)

    OdpovědětVymazat
  5. mě první třída děsí a to nás to čeká příští rok..

    Vojta je moc šikovný!!

    OdpovědětVymazat