středa 30. května 2012

Sousedy si nevybereš

Naštěstí máme sousedy celkem v pohodě. Bydlím v téhle ulici s menšími přestávkami už od narození, všichni mě (se) tu znají a vidí si až do talíře.

Některé sousedky mají přehled o tom jaké kdo věší (bílé/zaprané) prádlo. Teď jsem zkoušela prát bílé na šedesát v Persilu, tak snad postoupím na žebříčku hodnocení z úplné šmudly o stupínek výše (díky za typ Radko).

Ovšem někteří lidé mě dokáží dostat vždycky. Šly jsme takhle s Majdulkou v sobotu po ulici a zastavila nás sousedka (bývalá učitelka - nevím, jestli to s tím souvisí - ale jako malí jsme se jí trochu báli, měla vždycky velmi přísný výraz).
Naklonila se přes plot a povídá: "To máte stejný kočárek, nebo nový?"
Ani slovo o miminku.
Povídám: "Stejný!"
Odvětí: "Ale vy to máte dobře zařízené!"
Já - nechápavý výraz.
S: "No, že maminka chodí ráno pro děti a vy pak v poledne k nim, že jo."
Já: "Jasně, vyzvedávám Vojtu ze školky a jdu k našim."
S: "Maminka vaří, že jo."
Já, snažím se hájit (marně): "No, mamka mi pomáhá, když mám to šestinedělí, chodím tam na oběd."
Lehce vyčítavě: "No jo, však říkám, máte to dobře zařízené. To já nikoho neměla, lítala jsem kolem dětí, dělala jim mrkvičku, jablíčko, chtěla jsem mít naklizeno a sama jsem se nestihla najíst, vážila jsem sotva padesát kilo."
J: "Hm, no já to s úklidem tak nepřeháním, stejně to dlouho nevydrží."
Já - smířlivě: "My bychom asi taky neměli tři děti, kdybychom tu neměli prima hlídací babičky a dědečky."
Sousedka zase lehce vyčítavě: "No a copak dneska maminka dobrého vaří?"
Už nevím, co na to říct, tak odpovídám podle pravdy: "Naši dneska nejsou doma, tak jdeme na oběd ke kamarádce."
Sousedka lehce zkoprněla, ale musím říci, že mě to vůbec nemrzelo. Je mi jasné, že celá ulice už ví, že neumím vařít, tak musím chodit na oběd po příbuzných a kamarádech - tak bacha na mě!

Já to nechápu, přitom její manžel je tak noblesní pán (také učitel na penzi). Radost s ním poklábosit. Vždycky se ptá na děti, zná je jménem. Posledně se ptal Vojty, jak se mu líbilo na výletě v zoo. 

Chápete to?

4 komentáře:

  1. Asi neví "co by" sousedka zvědavá :-(.Lidi jsou různí,a jejich smýšlení...škoda mluvit.
    Kdo bude ochoten pochopit,že teď v 6nedělí to je pro Tebe vítaná pomoc,pochopí,kdo nebude chtít nepochopí nic.

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, jo, Miško. To mě právě zaráží, čím se někteří lidé zaobírají, místo toho aby se těšili ze svých blízkých, z krásného dne... S někým je milo pohovořit, s někým to je za trest. Naštěstí těch prvních případů mám kolem sebe přesilu.
    Romča

    OdpovědětVymazat
  3. Pracuju na obecním úřadě a to byste teprve koukala, co někteří lidé jsou schopni řešit.

    OdpovědětVymazat
  4. Emily, ta paní je marná.. té by ses "nezavděčila" ničím..

    taky bych takových pár historek měla..

    OdpovědětVymazat