neděle 6. února 2011

Jede, jede mašinka


Ať žije lidová tvořivost. Co by matka neudělala pro milovníka vláčků. A taky proto, že ty poslední dva dorty nestály za moc...



Recepis na dort (babiččin oříškový):
8 bílků ušlehat se špetkou soli, postupně přidávat 28 dkg cukru písek, po ušlehání zamíchat 8 žloutků, 5dkg oříšků (mletých), 23dkg polohrubé mouky, na špičku nože prášku do pečiva, případně trochu kakaa. Babička ještě rozkrojený piškot pokapala silnou kávou, aby byl vláčný.


Na mašinku jsem nalila těsto do srnčího hřbetu a zbytek na plech, Z větší půlky srnčího hřbetu byl předek mašinky, z menší části střecha strojvůdcovy kabiny. Piškot na plechu jsem rozkrájela dle potřeby na obdelníky a vypodložila kabinu, motor, zbylo i na dva vagonky. Páč mám oko z kašparovy krávy, úplně to nesedělo, ale nějak jsem to zamaskovala krémem a čokoládovou polevou.

Ještě nastavovaný krém: 
25dkg másla (pokojové teploty) utřít s cukrem (dle chuti) a postupně přidávat pudink pokojové teploty (1 pudink uvaříme v polovičním množství mléka a při chladnutí občas promícháme, aby se neutvořil škraloup).

Promazala jsem to i marmeládou na střídačku s krémem.
Ozdobeno, medvídky, lentilkami, sojovým sukem v kakaové polevě a sušenkami diskito. 

Má to teda mouchy, ale k jídlu to bylo a dělala jsem to s láskou. 



Zde je moje inspirace.

Žádné komentáře:

Okomentovat